Proje hakkında
Tarihsel ve toplumsal gelişme süreci içinde yaratılan her türlü değerlerle bunları kullanmada, sonraki kuşaklara iletmede kullanılan, insanın doğal ve toplumsal çevresine egemenliğinin ölçüsünü gösteren araçların tümüne KÜLTÜR denir.
Müzeler, " Toplumun ve gelişiminin hizmetinde olan, halka açık, insana ve yaşadığı çevresine tanıklık etmiş malzemelerin üzerinde araştırmalar yapan, toplayan, koruyan, bilgiyi paylaşan ve sonunda inceleme, eğitim ve zevk alma doğrultusunda sergileyen, kâr düşüncesinden bağımsız, sürekliliği olan bir kurum" olarak tanımlanmaktadır.
Ülkemizde ve birçok ülkede Tarih öğretiminde Müze ve Tarihi mekânlarının oldukça sınırlı kullanıldığı ve maalesef Tarih derslerinin daha çok sınıf ortamında işlenildiği görülmektedir. Buna karşın öğrencilerimizin, gezi-gözlem yöntemi ile desteklenen Tarih öğretimi daha ilgi çekici bulduğu ortadadır. Projemizle öğrencilerimizin müzelerde aktif bulunarak bir tarihçi gibi geçmişi anlamaları, yorumlamaları beklenmektedir.
HEDEFLER
Projemizde, müzede çok yönlü ve etkili öğrenmenin önemine vurgu yapılmaktadır. Müzeler; yaratıcılık, mantık, gözlem, hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine katkıda bulunabilecek yaygın eğitim kurumlarıdır ve öğrencilerimiz kesinlikle müzelerde bulunmalıdır.
Öğrencilerimiz,
Müzelerin geçmişin geleceğe aktarımında yol gösterici olduğunu fark edecektir.
Sanat, Tarih ve Kültür nesnelerini yakından tanıyarak yorumlama ve değerlendirmede bulunacaktır.
Müzede öğrenme kapsamında, müzelerin sınıf ortamında sağlanamayan veya ortaya çıkarılamayan yetenek ve becerileri ortaya çıkarmadaki rolü fark edilecektir.
Müzelere yapılan okul ziyaretleri, müfredatla ilişkilendirililecektir
Toplumun sanat, tarih ve kültürel açısından kalkındırılmasında Müze Eğitimi başat rol oynacaktır
Öğrencinin aktif katılımını teşvik eden, mekan dışı eğitim ve üst düzey bilişsel aktiviteleri destekleyen proje tabanlı öğrenme ile bu hedeflere daha kısa sürede planlı ve programlı ulaşılması amaçlanmıştır.
BEKLENEN SONUÇLAR
Bu proje ile müzede çok yönlü ve etkili öğrenme ortamında öğrencilerimizin, yaratıcılık, mantık, gözlem, hayal gücü ve beğeni duygusunun oluşmasına ve gelişmesine olanak sağlanacaktır. Projemizde yer alan her okulumuz okulunda bir müze oluşturacaktır.
Öğrencilerimizin, projede asli olarak sorumluluk almaları, bireysel, küçük gruplar ya da takım halindeki çalışmalarda sorgulayan–araştıran, analiz eden, karar veren mizaçta olmaları ve proje takviminde yer alan etkinlik ve ürünlerin sunulması beklenmektedir.
Projede yer okulların okul panoları aktif olarak kullanılması, Eba'da ve okul sitesinde her ay haber yayımlanması, Yerel basın da yaygınlaştırma etkinlikleri için kullanılması düşünülmektedir. Ayrıca sosyal medya hesaplarında da Müzecilik ve Müze Eğitimi Hesapları açılacaktır.
Projemizin, il ve ilçelerde belirli tarihlerde düzenlenen eTwinning Proje Sergisinde ve Tübitak 4006 Bilim Fuarında bir proje olarak sergilenmesi beklenmektedir.